Antreprenorii din Generatia Net au rezultate

Posted by:     Tags:  , , , ,     Posted date:  January 23, 2014  |  No comment


January 23, 2014


Stirea saptamanii vine, si in opinia mea, de la compania uberVU, creata in 2008 de trei antreprenori romani, care a fost preluata de firma canadiana HootSuite, pentru 15-20 de milioane de dolari.

Dan Ciotu, Vladimir Oane si Dragos Ilinca, fondatorii uberVU, firma activa in monitorizarea informatiilor aparute despre companii pe retelele sociale, sunt antreprenori care, in opinia mea, apartin Generatiei Net. Principala caracteristica a Generatiei Net, formata din tinerii care au acum in jurul varstei de 30 de ani, este faptul ca e prima crescuta digital. Cand spun crescuta digital, ma refer la perioada post-liceu&facultate. Scufundat in biti, acest tip de antreprenor percepe digitalul ca parte integranta a mediului sau natural. Asa cum reiese dintr-o cercetare publicata in cartea “Crescuti digital”, intreprinzatorii digitali sunt mai inteligenti, mai rapizi si mai toleranti cu diversitatea decat predecesorii lor.

In acelasi timp, sunt foarte preocupati de dreptate si de problemele cu care se confrunta societatea din care fac parte. Acesti tineri incep sa transforme toate institutiile vietii moderne. De la locul de munca la piata, de la politica la educatie si pana la familie, unitatea de baza a oricarei societati, ei “inlocuiesc o cultura a controlului cu o cultura a performantei”. Si Romania are reprezentanti ai acestui tip de antreprenori (Vladimir Oane, uberVU sau Emi Gal, Brainient): sunt tineri, au idei si au ales Internetul ca tribuna pentru a le face cunoscute. De vreo sase-sapte ani intocmesc cu seriozitate planuri de afaceri, le pun in aplicare si le dezvolta in asteptarea profitului. In ultimii ani, “noul val” din Internetul romanesc a devenit tot mai galagios, in sensul bun. Face un zgomot sanatos. Iata ca apar si rezultatele.



About the author


Claudiu Vrinceanu este partener și co-fondator al VP Connections, companie de consultanță în business specializată în comunicare strategică și în atragerea de investitori. Implicat activ și managerial în mai multe proiecte ale Fundației Romanian Business Leaders, Claudiu a fost în perioada 2015-2017 secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri. Claudiu Vrînceanu este, de asemenea, membru al Platformei România 100. Absolvent de ASE (REI) și Ştiințe Politice la SNSPA, el a încheiat cursurile programului de EMBA al Maastricht School of Management.






Wanna say something?






 





Read previous post:
Cifra-cheie: una din patru firme intrate in insolventa, profitabila sau cu o lichiditate buna

Aproximativ un sfert din companiile insolvente in anul 2013 erau profitabile sau aveau o lichiditate teoretica pozitiva, astfel ca nu...

Close