Entrepreneur Of The Year: 48 de antreprenori romani sunt in carti pentru finala de la Monte Carlo

Posted by:     Tags:  , , , , ,     Posted date:  September 16, 2015  |  No comment




Sunt un suporter al competitei Entrepreneur Of The Year datorita impactului pe care acest eveniment il are asupra ecosistemului de antreprenoriat. Merita mentionat faptul ca a doua editie a proiectului se misca bine, astfel incat 48 de antreprenori romani au ramas in competitie, dupa verificarea indeplinirii conditiilor de eligibilitate de participare in concurs, fata de 40 de antreprenori in 2014.

In total, 60 de oameni de afaceri s-au inscris in competitie, fata de 50 la prima editie, organizata anul trecut. Companiile antreprenorilor eligibili de la aceasta editie totalizeaza venituri de 1,2 miliarde de euro si 9.000 de angajati, cu venituri medii de 27 milioane de euro pe companie si un numar mediu de 200 de angajati in 2014. Antreprenorii au dezvoltat companii in sectoare diverse, de la produse de larg consum, agricultura, constructii si industria chimica, la servicii profesionale, tehnologie si telecomunicatii.

“In timp ce antreprenoriatul de subzistenta este inca o realitate in economiile emergente unde nu exista suficiente locuri de munca si oportunitati de cariera, antreprenoriatul de mare impact se manifesta atat in economiile mature, cat si in cele emergente. Romania are astfel antreprenori remarcabili, care creeaza mai multe locuri de munca, transforma industriile in care activeaza si cresc mai repede decat restul jucatorilor din piata”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.

In urma procesului de jurizare, care va avea loc in doua runde, pe 8 si 22 octombrie 2015, vor fi alesi castigatorii celor trei titluri acordate in cadrul competitiei: EY Entrepreneur Of The Year, Emerging Entrepreneur Of The Year si Social Entrepreneur Of The Year. Premiile vor fi inmanate in cadrul unei ceremonii de gala in care compania EY Romania si invitatii sai vor celebra antreprenoriatul si rezultatele marcante ale antreprenorilor romani. Evenimentul va avea loc pe 12 noiembrie 2015.

Castigatorul premiului EY Entrepreneur Of The Year – Romania 2015 va reprezenta tara noastra in finala mondiala a competitiei, unde va concura alaturi de antreprenori din intreaga lume pentru titlul EY World Entrepreneur Of The Year. Marea finala va avea loc la Monte Carlo in luna iunie 2016.

Competitia EY Entrepreneur of The Year se organizeaza in 145 de orase din 60 de tari de aproape 30 de ani si premiaza antreprenorii pentru viziunea si directia strategica cu care isi cresc afacerile, puterea de a inova, integritatea personala si, nu in ultimul rand, pentru impactul pozitiv asupra comunitatii.

Juriul care va decide castigatorii din acest an ai competitiei Entrepreneur Of The Year – Romania 2015 este alcatuit din antreprenori si profesionisti dedicati antreprenoriatului:

•    Mircea Tudor, Presedinte MB Telecom, castigatorul marelui premiu in 2014 si reprezentantul Romaniei in finala World Entrepreneur Of The Year 2015 – Presedintele juriului
•    Marius Stefan, CEO Autonom Rent a Car si unul dintre cei 6 finalisti ai primei editii Entrepreneur Of The Year Romania
•    Mihai Marcu – Presedinte Medlife, membru al juriului si la prima editie a competitiei
•    Cornel Marian – Managing Partner Oresa Ventures, membru al juriului si la prima editie a competitiei
•    Omer Tetik – Director General Banca Transilvania, membru al juriului si la prima editie a competitiei.

 

“Numarul de firme create in Romania a crescut cu 9% in primele sapte luni ale acestui an, dupa trei ani de scadere a numarului de firme nou-infiintate in perioada 2012 – 2014. Aceasta evolutie poate fi explicata partial prin cresterea sentimentului de incredere in economie, dar si prin cresterea vizibilitatii antreprenoriatului ca optiune de cariera si a imbunatatirii la nivelul societatii a perceptiei fata de antreprenori.” (Alexandru Lupea, Assurance Partner si Strategic Growth Markets Leader, EY Romania)

 

 

Competitia EY Entrepreneur Of The Year are ca scop cresterea vizibilitatii povestilor de succes ale antreprenorilor, a contributiei lor la cresterea economiei romanesti si a numarului de locuri de munca.