Problema cea mai „fierbinte” a afacerilor de familie: razboiul pentru talente

Posted by:     Tags:  , , ,     Posted date:  October 5, 2015  |  No comment


October 5, 2015


Numirea unui director general din afara familiei pare sa nu mai fie o prioritate pentru intreprinderile familiale in prezent, (preocuparea a cazut de pe locul 1 pe locul 5 in lista prioritatilor in ultimii 2 ani), releva un studiu realizat de KPMG si European Family Business (EFB).

Astfel, asa numitul “Razboi pentru Talente” a urcat rapid in topul ingrijorarilor majore ale antreprenorilor din Europa. Daca in anul 2013 “Razboiul pentru Talente” nici nu figura printre primele 5 motive de preocupare pentru intreprinderile familiale, anul trecut a devenit o tema serioasa, care se mentine in top si a creat o tendinta. In Romania procentul angajatorilor care declara ca reusesc din ce in ce mai greu sa identifice angajati/candidati cu potential este mai mare chiar decat media globala.

razboiultalentelor

 

Problema identificarii/recrutarii talentelor are multiple fatete: lipsa calificarilor tehnice; lipsa experientei; lipsa abilitatii de comunicare; pozitia geografica nefavorabila a unor intreprinderi familiale, lipsa apetitului candidatilor pentru mobilitate sau angajare part-time sau – in cazul pozitiilor de management – lipsa unor competente intelectuale foarte importante pentru definirea personalitatii si valorilor individuale, contribuie la limitarea competitivitatii intreprinderilor familiale. In plus, 35% dintre respondenti sunt de parere ca reglementari in sensul flexibilizarii pietei muncii ar putea duce la o crestere a afacerii. In detaliu – 35% au votat pentru o legislatie mai permisiva a muncii; 28% pentru reducerea costurilor ne-salariale ale muncii, iar 23% pentru reducerea poverii administrative/birocratice.

 

“Barometrul Afacerilor de Familie Europene, lansat de KPMG si EFB arata ca 41% dintre cei intervievati planifica o schimbare strategica pentru urmatoarele 12 luni. Este vorba despre introducerea in managementul intreprinderilor a unor membri de familie ce apartin generatiei urmatoare (26% dintre respondenti), vanzarea afacerii (21%) ori trecerea proprietatii asupra activelor sau a partilor sociale ale intreprinderii familiale catre generatia urmatoare (20%)”, declara Richard Perrin, Partener, Head of Advisory, KPMG in Romania.

Richard Perrin KPMG

 

Sondajul arata, de asemenea, ca intreprinderile de familie isi planifica strategia de viitor pe termen lung. In acest an, 41% dintre companiile intervievate au in plan o schimbare strategica in urmatoarele douasprezece luni. Din acest grup, 26% intentioneaza sa transmita managementul afacerii la generatia urmatoare, iar 20% intentioneaza sa transfere proprietatea (respectiv, prima si a treia optiune in clasamentul schimbarilor preconizate). Aceste cifre sunt in concordanta cu rezultatele editiilor precedente si confirma ca determinarea de a transfera afacerea catre generatia urmatoare este inca extrem de importanta pentru afacerile de familie.

 

 



About the author


Claudiu Vrînceanu, co-fondator al VP Connections, este consultant de business specializat în comunicare strategică și investiții. El este implicat activ în mai multe proiecte ale Fundației Romanian Business Leaders + co-fondator al RISERS NET. Ce fac aceste proiecte și cum pot schimba România: http://vrinceanu.ro/despre-mine/ Claudiu a fost în perioada 2015-2017 secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri. Claudiu Vrînceanu este, de asemenea, membru al Platformei România 100. Absolvent de ASE (REI) și Ştiințe Politice la SNSPA, el a încheiat cursurile programului de EMBA al Maastricht School of Management.



Related Posts





Wanna say something?






 





Read previous post:
Cum poti intra in acceleratorul de start-up-uri Spherik

Acceleratorul Spherik da startul la perioada de inscrieri pentru a doua editie a programului dedicat start-up-urilor, deschisa pana pe 15...

Close